onsdag 19 september 2012

Balsamera!

Mitt hår blev alldeles förstört under tiden jag bodde på Gotland, att jag sen periodvis har jobbat inom vården och haft hår uppsatt i en knut dygnet runt har inte gjort saken bättre. Mitt hår har i alla fall känts fettigt och ofräscht fast jag just tvättat det. Min frisör trodde att de berodde på att det var mycket kalk i vattnet på Gotland och gav mig tipset att satsa på ett schampo som var helt genomskinligt och sa att det nästan skulle knarra i håret när man tvättat det. Det funkade bra. Mitt hår är inte alls lika fettigt längre. Men eftersom jag nu håller på att spara ut mitt hår så skulle jag behöva ett vårdande balsam som inte gör mitt hår fett. Har kollat runt lite, bland annat på http://www.bellbox.se, men det är en djungel. Så jag tar gärna emot tips. Funderar på att prova Redken Clear Moisture Conditioner. Någon som vet om den är bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar