måndag 13 augusti 2012

It's just a little crush


Det var väl inte bara jag som blev lite småkär i Ed Sheeran efter hans uppträdande på 
avslutningsceremonin för OS i London igår. Som anglofil njöt jag nästan varje sekund av den uppvisning av brittisk populärkultur som avslutningsceremoni var. Eftersom jag älskar både The Who och CSI New York fick jag gåshud när Baba O'Riley spelades.

Självklart var det några man saknade på plats men skulle alla stora brittiska musikhjältar fått uppträda skulle de fått hålla på till nästa OS-invigning. Sen kan man kanske tycka att Liam Gallagher's uppträdande inte var det bästa man hört. Och var verkligen George Michael tvungen att mima sin nya singel efter att ha gjort ett så bra framträdande med sin gamla hit Freedom? Men på det stora hela var både invigningen och avslutningen fantastiska shower. Det kommer förmodligen dröja länge innan någon slår London på fingrarna där. Storbrittanien är verkligen populärkulturens högsäte.

Hoppas verkligen inte att de åtta minuter, det var väl de kommentatorerna sa att det var? Kändes som en hel evighet i alla fall, som Rio fick för att presentera sig är en föraning om hur deras invigning kommer att se ut. Flera timmar av samba, bikinibrudar, gatsopare och Pelle. Jag bävar. 

Längtar verkligen till London nu. Skulle gärna åka och titta på Spice Girls musikalen Viva Forever. Var för gammal och pretentiös för att lyssna på Spice GIrls när det begav sig men musikalen är skriven av Jennifer Saunders (Absolutely Fabulous, French & Saunders), och producerad av Judy Craymer (Mamma Mia) så det kan ju bara bli succé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar