lördag 5 februari 2011

Första S(ch)lagt!

Nu är första deltävlingen av melodifestivalen över. Det verkar tyvärr inte som att kvaliteten på de tävlande bidragen är högre än förra året.
Jag har egentligen inte så mycket att säga. Jag retade mig alls på Rickard Olsson och Marie Serneholt, vilket jag trodde jag skulle, så det är förmodligen att väldigt bra betyg åt dem. Synd bara att det blev fel namn i röstningen. Fast det är ju inte deras fel.
Dilbas låt kommer förmodligen låta väldigt bra på platta men tyvärr gjorde hon ett väldigt blekt framträdande.
Jenny Silver hade en väldigt snygg hårfärg, men lät det inte väl mycket ABBA om hennes bidrag?
Pernilla Anderssons bidrag var väl okej. Hade förmodligen älskat låten om Winnerbäck hade sjungit den. Men när jag såg Pernilla tänkte jag bara hennes man, Dregen. Efter att ha sett en intervju där han sitter och vräker ur sig en massa drogliberaldynga framför en häpen sydamerikanska journalist får jag rysningar bara jag hör hans namn. Jag hade nästan lust att avsluta mitt abonnemang hos Telia när jag såg deras reklam med honom. Det är synd att det har blivit så för jag gillade Dregen i Knesset. Synd också att hans rykte fläckar av sig på hans fru.
Annars var Danny bäst och det är inget mindre än en SKANDAL att inte Le Kid gick vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar